FANDOM

"Więc to jest Hunter, huh? Co zamierza zrobić, pobiega sobie po mnie?" ~Nick

Hunter 1

Hunter jest zwinnym Specjalnie Zarażonym, któremu mutacja przyznała niesamowitą siłę i zręczność. Jego rolą zarówno w pierwszej i drugiej części gry jest zabicie lub poważne zranienie Ocalałego, który oddalił się od towarzyszy.

Wygląd

Hunter nosi niebieską bluzę z kapturem i ciemnobrązowe spodnie dresowe. Jego kaptur zawsze przykrywa twarz. Pozostałości jego oczu emitują biały refleksyjny blask w ciemności. Jest identyfikowany głównie przez jego charakterystyczny i przerażający pomruk i warczenie, kiedy obserwuje Ocalałego, bądź krzyk podczas ataku. Hunter jest jedynym Specjalnie Zarażonym, który nie robi hałasu kiedy jest w stanie pasywnym.

Zakres mutacji

Hunter jest najmniej zewnętrznie zmutowany, przez co jest podobny do zwykłego zombie. Nie jest do końca wyjaśnione, co było bezpośrednią przyczyną mutacji; czy była o mutacja genetyczna, biologiczna, czy specyficzny szczep wirusa, ale wydaje się to być powiązane z płcią - Hunter występuje tylko w formie męskiej. Jego reakcja na infekcję obdarzyła go ponad przeciętną siłą.

Siła, nie wywołując u Huntera ogromnego rozwoju mięśniowego jak u Tanka, pozwala mu ciągle skakać, rzucić się z dużych odległości i wspinać się na budynki z łatwością. Jego nogi również są wytrzymałe, aby poradzić sobie z odległością i wysokością, jaką Hunter pokonuje. Występuje u niego zmniejszona reakcja na ból, charakterystyczna dla zombie. Powoduje to, że Hunter nie odczuwa bólu związanego z nadmiernym wysiłkiem mięśni lub uszkodzeniu po upadku z wysokości.

Uszkodzenie jego wzroku sugeruje, że inne zmysły rozwinęły się lepiej niż u typowego zarażonego, pozwalając mu polować z większą wydajnością. Możliwe, że odgłosy, które wydaje jak i warczenie są jego własnymi metodami echolokacji. Może również wykorzystywać węch. Jak w przypadku innych Specjalnie Zarażonych, nie jest rozpraszany przez hałasy wysokiej częstotliwości, jak Rurobomby albo alarmy samochodowe. Hunter wydaje się mieć odruch samoobrony - kiedy jest atakowany i nie może rzucić się na gracza, odskoczy w bezpieczne dla niego miejsce.